امروز پنجشنبه 30 فروردین 1403 http://pardiskmu87.cloob24.com
0

انواع و اقسام ویروس آنفولانزا و واکسن آن

 

 ویروس‌های آنفلوآنزا ویروس آنفلوآنزای A واکسن‌های آنفلوانزا واکسن‌های آنفلوآنزا گونه‌های ویروس آنفلوانزا فلوزون فلوبلوک تهیه واکسن‌های آنفلوانزا آفلوریا

 اگر قصد استفاده از واکسن آنفلوآنزا را دارید بهتر است در تهیه آن دقت کنید و نوع مرغوب آن را تهیه کنید و مراقب باشید از جاهای معتبر اقدام به خرید این دارو کنید می خواهیم انواع واکسن های آنفلوانزا را به شما معرفی کنیم تا آن ها را بیشتر بشناسید

 

واکسن‌های آنفلوانزا تا حدی از ابتلا به بیماری آنفلوانزا پیشگیری می‌کنند اما به یاد داشته باشید که این واکسن‌ها ایمنی کامل در مقابل این بیماری را به همراه نخواهند داشت.

 هرساله با شروع فصل سرما، توصیه استفاده از واکسن‌های آنفلوانزا برای سنین مختلف آغاز می‌شود. از این رو افراد با شرایط خاص و با تجویز و تأیید پزشکان این واکسن‌ها را از داروخانه‌ها تهیه کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند.
آنفلوانزا یک بیماری حاد تنفسی است که بسرعت منتشر می‌شود. عامل این بیماری گونه‌های مختلف ویروس بوده و علائمی مشابه سرماخوردگی دارد. در واقع آنفلوانزا به‌صورت ناگهانی و با تب و سردرد و خستگی بدن آغاز می‌شود، البته در مورد آنفلوانزا معمولاً تب بالای 38 درجه سانتیگراد وجود دارد و در صورت عدم درمان یا استراحت کامل، ممکن است بیمار به عوارضی مانند عفونت‌های گوش، سینوس و حتی عوارض قلبی و تنفسی مبتلا شود. از این رو نیاز به واکسن هایی جهت تعدیل عوارض این بیماری بشدت احساس می‌شود.
دکتر سید مهدی سجادی،می‌گوید: واکسن‌های آنفلوانزا تا حدی از ابتلا به بیماری آنفلوانزا پیشگیری می‌کنند اما به یاد داشته باشید که این واکسن‌ها ایمنی کامل در مقابل این بیماری را به همراه نخواهند داشت.
دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه گروه خاصی از افراد جامعه بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند و بهتر است حتماً از این واکسن‌ها استفاده کنند، می‌افزاید: کودکان بالای 6 ماه، سالمندان، زنان باردار، کادر درمانی و بیمارستانی و همچنین افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند بهتر است از این واکسن استفاده کنند.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه افراد جامعه نمی‌توانند از واکسن‌های آنفلوانزا استفاده کنند تصریح می‌کند: اما آن دسته از بیمارانی که به مواد مؤثره واکسن و تخم مرغ حساسیت دارند بهتر است از این واکسن استفاده نکنند. البته آن دسته از بیمارانی که به ماده مؤثره واکسن و تخم مرغ حساسیت ندارند اما دچار بیماری با تب بالا یا عفونت حاد هستند هم باید تا زمان بهبودی کامل از تلقیح واکسن پرهیز کنند.
دکتر سجادی در مورد میزان مصرف واکسن می‌گوید: میزان تلقیح واکسن در بزرگسالان و کودکانی که در سن سه سالگی و بیشتر هستند، معادل یک دوز کامل(5/0 سی سی)بوده ودر اطفال 6 تا 35 ماه، نصف یک دوز (25/0 سی سی)تزریق می‌شود.
در صورتی‌که کودکان قبلاً واکسینه نشده باشند باید دوز دوم حداقل یک ماه بعد از نوبت اول تلقیح شود.
به گفته دبیر انجمن داروسازان این واکسن باید در یخچال و دمای بین 8-2 درجه سانتیگراد به‌طوری نگهداری شود که واکسن دچار یخ زدگی نشود. روش تلقیح واکسن نیز تزریق داخل عضله یا به‌صورت زیر جلدی عمیق است.
وی با اشاره به فرم این واکسن در بازار دارویی ایران عنوان می‌کند: واکسن آنفلوانزا به‌صورت محلول آماده تزریق و سرنگ پرشده به مقدار5/0 سی سی در داروخانه‌ها موجود است.
واکسن‌های موجود در بازار دارویی ایران با توجه به گونه‌های ویروس آنفلوانزا سال 2016-2015 شامل سه مورد است که نام تجاری آنها VAXIGRIP–تولید شرکت سانوفی پاستور کشور فرانسه، 2-INFLUVAC–تولید شرکت ابوت کشور هلند و 3- AGRIPPAL- تولید شرکت نوارتیس کشور ایتالیا است.

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه